pondělí 20. března 2017

Klasické české rohlíky

Ze všech nalezených receptů na domácí rohlíky mne zaujal právě tento kvůli použití "omládku", původně jsem ho našla na webu Toprecepty, ale pak jsem zjistila, že pochází z Pekárnománie. Kdybych si recept vytiskla, možná bych se dopracovala k lepšímu tvaru, velikosti, chuti, neopsala jsem si postup totiž zcela přesně s tím, že si ho zapamatuju... no, tak nezapamatovala - nenechala jsem je nakynout na plechu, nepotřela vodou a nedala při pečení kastrůlek vody na dno trouby. Ale mám z nich radost a chutnají nám, takže se hrdě přiznávám s první verzí - příště budu chytřejší.

Suroviny na 12 rohlíků:

Omládek:
100 ml vlažné vody
lžička sladěnky
10 g droždí
125 g hladké mouky 
(vše smíchat a nechat 35 až 45 minut kynout - možno i v domácí pekárně nebo jen na teplém místě)

Další suroviny:
5 g cukru
140 ml vody
7,5 g soli (cca 1,5 lžičky)
355 g hladké mouky
25 g tuku (obyčejný olej, Stella)

Zpracujeme těsto, vytvarujeme rohlíky a necháme je na plechu ještě nakynout, potřené vodou je pečeme ve vyhřáté troubě 10 až 15 minut na 210 stupňů s kastrůlkem vody na dně (rohlíky pak lépe kynou). 


Chuťově jsou vážně vynikající, řekla bych "hutnější" než kupované, ale třeba to způsobilo moje zpracování a nikoliv recept samotný. Každopádně jsou moc dobré a člověk se jedním rohlíkem narozdíl od kupovaného opravdu nají :-)

Dobrou chuť přeje
MarTina

Žádné komentáře:

Okomentovat